Updated : Jul 16, 2020 in Posao

Identifikacija osobnog profila komunikatora

Za ovaj članak okušao sam svoje mogućnosti prilikom određivanja profila osobnosti i određenih osobnih karakteristika svoje nadređene – direktorice.

Temeljem opisanih profila pokušao sam precizno identificirati profil direktorice i napraviti opis karakteristika koje su najizraženije, te utvrditi koje od njih joj pomažu ili odmažu unutar poslovnog okruženja

Identifikacija osobnog profila komunikatora

1. Identifikacija osobnog profila direktorice

Prema Števančecu postoje četiri profila osobnosti, to su:[1]

  • Ljubazan (zavisnik)
  • Izražajan (društvenjak)
  • Analitičan (mislitelj)
  • Vrijedan (voditelj)

One su izrađene na temelju dvije crte osobnosti, a to su odazivanje (toplina – hladnoća) i čvrstina – asertivnost (želja za nadziranjem). (Števančec)

Koristeći činitelje identifikacije profila osobnosti (Števančec, sl.11), pokušao sam identificirati prevladavajući profil osobnosti direktorice.[2]

činitelji identifikacije prema Števančecu
Tablica 1 – činitelji identifikacije prema Števančecu

U tablici su bojom označeni opisi koji najviše odgovaraju direktorici.

Iz toga možemo zaključiti, a niže i u grafičkom prikazu vidjeti, kako je direktoričin tip profila osobnosti koji prevladava analitičan (mislitelj).

prikaz rezultata profila osobnosti direktorice
Graf 1 – prikaz rezultata profila osobnosti direktorice

 

2. Opis izraženih osobnih karakteristika i utjecaj

Števančec detaljno opisuje osobine po kojima možemo prepoznati analitičan tip osobnosti. Ja ću izdvojiti dvije dobre i dvije loše karakteristike koje olakšavaju odnosno mogu znatno otežati rukovođenje tima.

 

2.1. „Otežavajuće“ osobnosti

Prva „loša“ karakteristika koja je na prvi pogled dobra ustvari se poslovno u praksi češće pokazala lošijom nego dobrom, a to je prilagođavanje u svrhu izbjegavanja konflikta.

Dakle u poslu se često susrećemo mogućim konfliktnim situacijama i nije kod svake situacije rješenje prilagoditi se, popustiti ili pomiriti se sa situacijom, a kako bi se izbjegao mogući konflikt.

Upravo to je kod direktorice problem, što se uvijek prilagođava u svrhu izbjegavanja konflikta, a poslovna praksa je pokazala kako  to često to ne poluči željene rezultate i znatno otežava rukovođenje i komunikaciju unutar tima koji smatra kako njima na štetu idu takve odluke.

Druga „loša“ karakteristika bila bi to da teško mijenja mišljenje. „ Vođa unaprjeđuje sposobne, zna oduševiti i motivirati, hvaliti i kritizirati, koristiti moć, cijeni ideje, pamet i talent.“ (Srića 2004.) [3] Kako Srića navodit pravi vođa treba cijeniti ideje i tuđi talent, a to znači nekad prihvatiti i tuđu ideju koja je bolja od vlastite.

Ako teško mijenjamo odluke, ne slušamo tuđa mišljenja i ideje ne možemo biti kvalitetni vođe. Stoga teško mijenjanje mišljenja smatram demotivirajućim za ostatak tima, ali ni to ne treba biti uvijek loša karakteristika, no poslovna praksa je u mojem slučaju opet pokazala da ipak jest.

 

2.2. „Olakšavajuće“ osobnosti

Samo da odmah napomenem kako direktorica ima puno više dobrih osobnosti koje olakšavaju komunikaciju i tešku poslovnu svakodnevicu.

Kao prvu bih definitivno izdvoji to da je precizna i pažljiva prema detaljima. Mnogi to često shvaćaju kao sitničavost, ali poslovna praksa ih vrlo brzo demantira i na dnevnoj bazi se uvijek može naći primjer gdje su nas ta preciznost, činjenice i detalji izvukli iz niza mogućih problema.

Druga pohvalna osobina bila bi uređeno okruženje, koje je strukturirano i organizirano. To se vrlo pozitivno reflektira na posao, gdje sve isto tako treba biti uređeno i organizirano, a to uvijek može imati samo pozitivne i aktivne učinke na posao, komunikaciju  i poslovno okruženje unutra tima.

 

3. Zaključak

Vjerojatno za svakog možemo kroz činitelje identifikacije profila odrediti koji je profil osobnosti. Prema tomu možemo otprilike znati koje su glavne ili prevladavajuće osobine, na koji način razmišlja i komunicira u poslovnom okruženju.

U mojem primjeru vidimo kako je moja direktorica prevladavajuće analitičan profil osobnosti.

Uz to možemo vidjeti i neke glavna karakterne mane koju utječu loše u poslovnom smislu, ali isto tako i dobre karakterne osobine koje imaju vrlo pozitivan učinak na posao i poslovno okruženje.

Ako bih trebao vrednovati tada bih rekao kako u konkretnom slučaju dobre ipak nadvladavaju loše i to možda u omjeru 80%:20%.

 

Izvori i literatura:

  • [1] dr. Darko Števančec: Poslovna   komunikacija, str. 66
  • [2] dr. Darko Števančec: Poslovna   komunikacija, str. 67 slika 11
  • [3] Velimir Srića 2004: Biblija modernog vođe, str. 43